پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118381
57مجروح فلسطيني در راه ايران
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2537

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فارس،حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص ارسال کمک‌هاي دارويي و غذايي هلال احمر جمهوري اسلامي ايران براي مردم بي دفاع غزه، تأخير طولاني قاهره در صدور مجوز پرواز حامل کمک‌هاي غذايي و دارويي جمهوري اسلامي ايران به غزه از طريق مصر را غيرقابل قبول خواند.

 

وي از مقامات ذيربط قاهره درخواست کرد در صدور مجوز سرعت بخشند.

 

معاون وزير خارجه اضافه کرد: اولين گروه مجروحان غزه شامل 57 نوزاد، کودک و زناني که از شدت جراحات وارده رنج مي‌برند در انتظار ورود پرواز امدادي جمهوري اسلامي ايران به مصر و انتقال فوري به تهران براي مداوا هستند.

 

اميرعبداللهيان خاطرنشان کرد:‌ اولين محموله کمک‌هاي انسان دوستانه ايران به وزن 100 تن و ليست مجروحان فلسطيني آماده انتقال به ايران از چند روز گذشته در اختيار وزارت امور خارجه مصر و دفتر حفاظت منافع اين کشور در تهران قرار گرفته، اما تاکنون مجوز پرواز صادر نشده است.

 

وي گفت: انتظار داريم مصر به رسالت انساني، تاريخي، اسلامي و عربي خود در قبال جنايات رژيم صهيونيستي در غزه و بازگشايي فوري مرز رفح براي انتقال دارو و غذا عمل کرده و بيش از اين نعلل نورزد.

 

لازم به ذکر است در تماس تلفني روز يکشنبه محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان با «سامح شکري» همتاي مصري آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي ارسال کمک‌هاي انساندوستانه به صورت فوري به غزه را مورد تاکيد قرار گرفت.

 

ظريف در اين گفت‌وگوي تلفني اعلام کرد: جمهوري اسلامي ايران همچنين مهياي پذيرش مجروحان فلسطيني در بيمارستان‌هاي ايران مي‌باشد و مساعدت فوري دولت مصر به ويژه در زمينه فراهم شدن سريع‌تر زمينه‌هاي ارسال کمک‌هاي غذايي و انساندوستانه به غزه بسيار موثر است.

 

وزير امور خارجه مصر نيز در اين گفت‌وگو همکاري دولت مصر در زمينه‌هاي فوق را اعلام و ابراز اميدواري کرد در اولين زمان شرايط براي ارسال کمک‌ها فراهم شود.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html